CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 4 februari 2009

Skrivklåda eller vansinne?

Händelselös dag på alla sätt och vis. Så jag började kolla igenom vad jag har skrivit. Hittills. Och fastnade. Kunde inte gå ifrån datoren. Fingrarna var nästan snabbare än hjärnan. Jag trodde målandet var mitt beroende. Visste inte att något annat kunde få mig att glömma både tid och rum. Men tydligen hade jag fel. Det som jag trodde skulle bli en kort historia, kanske tre, fyra sidor, nerklottrade i all hast för att mina närmaste vänner (Martha och Kiki) tyckte att jag skulle skriva ner den så att dom kunde få läsa, har nu blivit till 53 sidor, över 30 000 ord och upptar all min tid. Hur gick detta till? Visst, jag har alltid tyckt om att skriva, men bara kortare saker. Inget har någonsin kommit i närheten av detta..vansinne? Jag kommer på mig själv med att ligga vaken på nätterna och tänka på att "det där måste jag komma ihåg att skriva imorgon". Jag tittar på en film, men jag hör inte orden dom säger. I mitt huvud är det helt andra ord som kommer upp, ord som måste skrivas ner. Innan jag glömmer bort dom. Jag sitter på tunnelbanan, och delar av historien rullar upp i min fantasi. Ord blir till meningar som blir till sidor. Och så håller det på. Oavbrutet. Jag förstår inte vad som händer. Det här är inte likt mig. Det här är inte jag. Vart har Nanni tagit vägen? Om nån som läser detta och råkar veta var Nanni håller hus: hör av er snarast möjligt!!

So long for now, Ms Dazed and Confused

0 kommentarer: