CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13:de

Ojj, otursdagen. Bara dåliga saker händer. Hemskheter.
Man ska vara extra vaksam när det gäller svarta katter. Eller att gå under stegar.
För att inte tala om vad som kan hända om man skulle råka lägga sina nycklar på bordet.. Hemsk tanke.
Och så vidare med allt det där. För säkerhets skull ska man nog stanna hemma hela dagen. Har hört att det faktiskt finns människor som gör det..
Tänk om någon Modig Människa faktiskt vågar sig ut denna "hemska" dag, (förmodligen med fickorna fullproppade av hartassar) och då råkar få syn på en stege, undviker denna stege genom att ta ett kliv ut på gatan, och PANG !! Blir påkörd av en bil...
Ska man då skylla detta på stegen? Eller kanske på den som har ställt stegen där? Eller ev en svart katt som kanske korsade gatan där tidigare? Mycket tidigare? Ungefär en månad tidigare..
Eller, jag vet!! Han som ställde stegen där hade lagt sina nycklar på bordet.. Kanske? Nåt ska man väl skylla på..
För mig är Fredagen den 13:de bäst av alla dagar. För mig och min son är det en dag att fira. Det är som julafton för oss. Det är den dagen vi kom undan. Den dagen vi fick vår frihet. Med flit hade jag valt Fredagen den 13de när jag beställde våra biljetter till friheten. Och det är ett viktigt datum på en viktig dag för oss. Spelar ingen roll vilken månad denna dag infaller på, det är vår dag ändå.
Andra stannar kanske hemma, aktar sig för stegar och svarta katter. Men vi ska fira. Som vi alltid gör.Vårat datum. Vår dag. Bara han och jag. Det är bara vi som vet vad denna "otursdag" verkligen är.



Our day Nick, XOXO, N

0 kommentarer: