CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 2 februari 2009

Gäss plockas levande

Jag är arbetslös. Har på grund av detta ganska dåligt med pengar. Och det finns just nu inte många jobb att söka. Jag söker allt jag hittar som jag tror att jag kan klara av, allt från webpagedesign och grafisk formgivning (vilket jag är utbildad till) till lagerarbete. Är inte så kräsen faktiskt, vill bara ha något att göra och en bättre inkomst. Men även jag har mina gränser...

Rycka fjädrarna av en levande gås? Eller på ren svenska: tortera en stackars oskyldig fågel och få betalt för det. Vidrigt. Vad tänker dessa människor när dom går till jobbet på morgonen och ser fram emot 8 timmars djurplågeri? Är pengar så viktigt så man kan tortera djur för betalning? Och hur såg platsannonsen ut?

"Djurplågare sökes, bra betalt, måste tåla blod". Eller?

Och det finns ju andra lika vidriga situationer på andra ställen i världen. Hundar och katter som blir flådda levande för "det gör pälsen bättre". Eller torteras till döds för "smärtan gör köttet godare". Vad är det för djävla värld vi lever i?Och varför krävs det ett program på tv (som jag inte ens såg) för att få folk att reagera, eller ens veta vad som händer? Stort tack till Åhlens som tog tillbaka sina dun produkter direkt!! Och Jysk borde skämmas som tycker pengar är viktigare än levande varelser.

That's it for now, xo, N

0 kommentarer: